Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Rådgivningsopgave: Bistand til udarbejdelse af udbudsstrategi og udbudsmateriale i forbindelse med det kommende udbud på signalområdet i Aalborg Kommune.

Aalborg Kommune inviterer hermed rådgivere til at afgive tilbud på en konsulentopgave vedrørende det kommende udbud af drift, vedligehold og overvågning af Aalborg Kommunes signalanlæg.


Baggrund

Aalborg Kommune ejer i dag 149 signalanlæg. Aalborg Kommune har en kontrakt med Swarco, som er den nuværende leverandør af trafiksignaler i Aalborg Kommune. Den nuværende kontrakt dækker teknisk drift og vedligeholdelse, central styring, regulering og overvågning (SRO-system), tilkøbsydelser i form af mindre genopretnings- og fornyelsesopgaver, ombygninger, udvidelser og levering af nye anlæg, samt optionsydelser vedrørende særlige opgaver relateret til trafikledelsesfunktioner, som adaptiv signalstyring og tilrettelæggelse af programmeringsværktøj.

Det sidste udbud af signalområdet i Aalborg Kommune blev gennemført i 2016. Den nuværende kontrakt har en løbetid på 8 år og udløber den 1. april 2025. Det er derfor Aalborg Kommunes ambition, at der skal gennemføres et nyt udbud i løbet af 1. kvartal 2025.

I dag har Aalborg Kommune ansat to medarbejdere til at varetage de interne opgaver i forhold til signalområdet. De interne opgaver omfatter den daglige borgerdialog, budgetopfølgning og løbende dialog med signalleverandøren, samt planlægning af projekter og tilpasninger på signalområdet, der sendes videre til signalleverandøren.

Formål med opgaven

Aalborg Kommune søger rådgiverassistance til udarbejdelse af en udbudsstrategi, samt efterfølgende udarbejdelse af udbudsmateriale til et kommende udbud af signalområdet.

Opgaven omfatter to delopgaver med tilhørende underpunkter, som beskrevet nedenfor. Listen er ikke nødvendigvis udtømmende, og yderligere elementer, som rådgiveren finder relevante for Aalborg Kommune, bør oplyses ved tilbudsgivning.

Delopgave 1: Udbudsstrategi: Formålet med denne delopgave er at skabe et struktureret vidensgrundlag, som dokumenteres og anvendes som basis for udarbejdelsen af det kommende udbudsmateriale. 

Delopgave 2: Udarbejdelse af udbudsmateriale: Det egentlige udbudsmateriale ønskes udarbejdet så det baserer sig på afklaringer fra udbudsstrategien. Udbudsmaterialet skal efterfølgende i EU udbud.



Åbn udbudsdetaljer (gældende version 12-06-2024) Luk udbudsdetaljer (gældende version 12-06-2024)
Titel Rådgivningsopgave: Bistand til udarbejdelse af udbudsstrategi og udbudsmateriale i forbindelse med det kommende udbud på signalområdet i Aalborg Kommune.
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse

Aalborg Kommune inviterer hermed rådgivere til at afgive tilbud på en konsulentopgave vedrørende det kommende udbud af drift, vedligehold og overvågning af Aalborg Kommunes signalanlæg.


Baggrund

Aalborg Kommune ejer i dag 149 signalanlæg. Aalborg Kommune har en kontrakt med Swarco, som er den nuværende leverandør af trafiksignaler i Aalborg Kommune. Den nuværende kontrakt dækker teknisk drift og vedligeholdelse, central styring, regulering og overvågning (SRO-system), tilkøbsydelser i form af mindre genopretnings- og fornyelsesopgaver, ombygninger, udvidelser og levering af nye anlæg, samt optionsydelser vedrørende særlige opgaver relateret til trafikledelsesfunktioner, som adaptiv signalstyring og tilrettelæggelse af programmeringsværktøj.

Det sidste udbud af signalområdet i Aalborg Kommune blev gennemført i 2016. Den nuværende kontrakt har en løbetid på 8 år og udløber den 1. april 2025. Det er derfor Aalborg Kommunes ambition, at der skal gennemføres et nyt udbud i løbet af 1. kvartal 2025.

I dag har Aalborg Kommune ansat to medarbejdere til at varetage de interne opgaver i forhold til signalområdet. De interne opgaver omfatter den daglige borgerdialog, budgetopfølgning og løbende dialog med signalleverandøren, samt planlægning af projekter og tilpasninger på signalområdet, der sendes videre til signalleverandøren.

Formål med opgaven

Aalborg Kommune søger rådgiverassistance til udarbejdelse af en udbudsstrategi, samt efterfølgende udarbejdelse af udbudsmateriale til et kommende udbud af signalområdet.

Opgaven omfatter to delopgaver med tilhørende underpunkter, som beskrevet nedenfor. Listen er ikke nødvendigvis udtømmende, og yderligere elementer, som rådgiveren finder relevante for Aalborg Kommune, bør oplyses ved tilbudsgivning.

Delopgave 1: Udbudsstrategi: Formålet med denne delopgave er at skabe et struktureret vidensgrundlag, som dokumenteres og anvendes som basis for udarbejdelsen af det kommende udbudsmateriale. 

Delopgave 2: Udarbejdelse af udbudsmateriale: Det egentlige udbudsmateriale ønskes udarbejdet så det baserer sig på afklaringer fra udbudsstrategien. Udbudsmaterialet skal efterfølgende i EU udbud.



Annonceret 12-06-2024 kl. 08.37
Deadline 28-08-2024 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Omkostninger
Link til udbudsmateriale https://www.comdia.com/aalborg-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=278432
Ordregiver Aalborg kommune
Skønnet kontraktsum 400000 DKK
Udvælgelseskriterier 1. Samlet pris på opgaven 20%
2. Timepriser 20%
3. Kompetencer og erfaring inden for det specifikke område 20%
4. Forståelse af opgaven og tilgang til at løse opgaven 20%
5. Samarbejde/proces 20%
Adresse Stigsborg Brygge 5
9400
Nørresundby
CPV kode 71311200-3 - Rådgivning i forbindelse med transportsystemer
34996100-6 - Trafiksignaler
71311300-4 - Rådgivning i forbindelse med infrastruktur
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
Kontaktperson Mette Olesen
Kontakt E-mail: mette.olesen@aalborg.dk
Telefon: +45 25198005