Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Contentproduktion på Vestkysten

Med baggrund i Vækstplan for dansk turisme (2014) blev foreningen Partnerskab for Vestkystturisme i 2015 stiftet som en del af Dansk Kyst- og Naturturisme (DKNT). Partnerskab for Vestkystturisme er et samarbejde mellem alle 11 kommuner langs med Vestkysten, samt de 3 vestdanske regioner. Siden stif-telsen har DKNT og Partnerskab for Vestkystturisme igangsat flere projekter med relevans for turismen på Vestkysten.

I tre af de igangsatte projekter er der nu behov for udvikling af forskellige former for indhold (content) som på hver sin måde kan bidrage både konkret i de enkelte projekter men også være starten på en op-bygning af en indholdsbank/ contentpool på tværs af hele Vestkysten.

Det drejer sig om følgende projekter:
- Vestkystens turismevækstklynge: har til formål at styrke samarbejdet mellem de to største kystferie-kommuner (Ringkøbing-Skjern og Varde Kommuner med feriestederne Henne Strand, Blåvand, Hvi-de Sande og Søndervig) som første fase i en langsigtet vision om at etablere et sammenhængende ’Seaside resort’ på tværs af Ringkøbing-Skjern og Varde kommuner. Målet er, at hele ferieområdet på tværs af de to kommunernes særlige feriesteder (Blåvand, Henne, Søndervig & Hvide Sande) er ét sammenhængende ’Seaside resort’ set med gæstens øjne.

- Vestkystens fødevarer- og kulturoplevelser: skal definere fælles fødevaretemaer og identificere nedslagspunkter / hotspots langs Vestkysten for at styrke fortællingen om fødevareoplevelserne ved de enkelte hotspots, men også skabe en fælles fortælling langs hele Vestkysten.

- Destinationsudviklingsprojekt Blokhus/Løkken (Jammerbugt og Hjørring kommuner): Målsætning for projektet er at udvikle Blokhus-Løkken til et sammenhængende og attraktivt resortområde via 3 ud-viklingsspor; Tværkommunale erhvervssamarbejder, understøttelse af udvikling af fysisk infrastruk-tur og udvikling af et fælles eventkoncept.

Nærværende opgave omhandler produktion af content i form af tekst, billede og film, som viser og be-skriver det unikke som Vestkysten i sin helhed har at byde på, men i lige så høj grad er det vigtigt at de enkelte områder og temaer som er relevante i de forskellige projekter kommer til at fremstå klart og ty-deligt.

Selve indholdsproduktionen skal resultere i ærligt og realistisk content, med relevant udtryk som kan bru-ges på tværs af forskellige platforme og i forskellige sammenhænge. Indholdet skal være tilgængeligt for flere forskellige brugere – alt afhængig af projekt og sammenhæng – derfor er en løsning omkring prak-tisk formidling og distribution også en del af formålet med dette udbud.

Se mere i opgavebeskrivelsen i udbudsmaterialet.

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 30-01-2018) Luk udbudsdetaljer (gældende version 30-01-2018)
Titel Contentproduktion på Vestkysten
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Med baggrund i Vækstplan for dansk turisme (2014) blev foreningen Partnerskab for Vestkystturisme i 2015 stiftet som en del af Dansk Kyst- og Naturturisme (DKNT). Partnerskab for Vestkystturisme er et samarbejde mellem alle 11 kommuner langs med Vestkysten, samt de 3 vestdanske regioner. Siden stif-telsen har DKNT og Partnerskab for Vestkystturisme igangsat flere projekter med relevans for turismen på Vestkysten.

I tre af de igangsatte projekter er der nu behov for udvikling af forskellige former for indhold (content) som på hver sin måde kan bidrage både konkret i de enkelte projekter men også være starten på en op-bygning af en indholdsbank/ contentpool på tværs af hele Vestkysten.

Det drejer sig om følgende projekter:
- Vestkystens turismevækstklynge: har til formål at styrke samarbejdet mellem de to største kystferie-kommuner (Ringkøbing-Skjern og Varde Kommuner med feriestederne Henne Strand, Blåvand, Hvi-de Sande og Søndervig) som første fase i en langsigtet vision om at etablere et sammenhængende ’Seaside resort’ på tværs af Ringkøbing-Skjern og Varde kommuner. Målet er, at hele ferieområdet på tværs af de to kommunernes særlige feriesteder (Blåvand, Henne, Søndervig & Hvide Sande) er ét sammenhængende ’Seaside resort’ set med gæstens øjne.

- Vestkystens fødevarer- og kulturoplevelser: skal definere fælles fødevaretemaer og identificere nedslagspunkter / hotspots langs Vestkysten for at styrke fortællingen om fødevareoplevelserne ved de enkelte hotspots, men også skabe en fælles fortælling langs hele Vestkysten.

- Destinationsudviklingsprojekt Blokhus/Løkken (Jammerbugt og Hjørring kommuner): Målsætning for projektet er at udvikle Blokhus-Løkken til et sammenhængende og attraktivt resortområde via 3 ud-viklingsspor; Tværkommunale erhvervssamarbejder, understøttelse af udvikling af fysisk infrastruk-tur og udvikling af et fælles eventkoncept.

Nærværende opgave omhandler produktion af content i form af tekst, billede og film, som viser og be-skriver det unikke som Vestkysten i sin helhed har at byde på, men i lige så høj grad er det vigtigt at de enkelte områder og temaer som er relevante i de forskellige projekter kommer til at fremstå klart og ty-deligt.

Selve indholdsproduktionen skal resultere i ærligt og realistisk content, med relevant udtryk som kan bru-ges på tværs af forskellige platforme og i forskellige sammenhænge. Indholdet skal være tilgængeligt for flere forskellige brugere – alt afhængig af projekt og sammenhæng – derfor er en løsning omkring prak-tisk formidling og distribution også en del af formålet med dette udbud.

Se mere i opgavebeskrivelsen i udbudsmaterialet.
Annonceret 30-01-2018 kl. 13.55
Deadline 05-03-2018 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Tildeling af opgaven sker på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud udvælges ud fra følgende:
1) Pris: 20 pct.
2) Kvalitet: 45 pct.
3) Kvalifikationer: 35 pct.

Ad 1) Følgende elementer indgår i evalueringen af prisen:
• Den samlede pris

Ad 2) Følgende elementer indgår i evalueringen af kvaliteten:
• Indholdet i tilbuddet, bl.a. tilbudsgivers samlede opgaveforståelse, metodiske tilgang og konkrete forslag til løsning.
• Hvorvidt tilbudsgiver har kvalificeret bud på løsning af opgaver forbundet produktion af en prak-tisk og overskuelig drejebog indeholdende de beskrevne elementer.
• Hvorvidt tilbudsgiver har viden, detaljerede procedurer for og redskaber til at sikre høj kvalitet i leverancen af content/indhold. Det forventes, at der benyttes specialister, som kan lave billeder, film og tekst af høj kvalitet inden for de forskellige emner og temaer i de beskrevne projekter.
• Hvorvidt tilbudsgiver har et kvalificeret bud på løsning af opgaverne forbundet med forankring af det producerede.
• En samlet vurdering af den anslåede mængde, kvalitet og type af det producerede indhold

Ad 3) Følgende elementer indgår i evalueringen af kvalifikationerne hos allokerede medarbejdere og samarbejdspartnere:
• Hvorvidt tilbudsgiver har erfaring med at arbejde med gæstefokuseret oplevelseskommunikation og produktion af content.
• Erfaring hos allokerede medarbejdere med udarbejdelse af praktisk og overskuelig drejebog in-deholdende de beskrevne elementer.
• Erfaring hos allokerede medarbejdere med udarbejdelse af content af høj kvalitet med særligt fokus på oplevelser inden for turisme. Dokumentation på tidligere arbejdes vedlægges tilbuddet.
• Kendskab til og erfaringer med afholdelse af workshops. Det forventes at tilbudsgiver evner at motivere virksomhederne til at arbejde med content og oplevelseskommunikation.
• Anciennitet og erfaring hos de nøglepersoner der bliver knyttet til opgaven. Tilbudsgiver bedes oplyse dette samt specificere medarbejdernes eller samarbejdspartnernes konkrete opgaver og ansvar ift. leverancens delopgaver.
Dokumenter
Ordregiver DEN ERHVERVSDRIVENDE FONDE DANSK KYST- OG NATURT // CVR:36471271
Skønnet kontraktsum 1200000 DKK
Adresse Skeelslundvej 99
9940
Aabybro
CPV kode 39294100-0 - Informations- og markedsføringsprodukter
75125000-8 - Administrative tjenester vedrørende turisme
79413000-2 - Rådgivning inden for markedsføring
79961100-9 - Reklamefotografering
92111210-7 - Produktion af reklamefilm
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Mette Trads Nielsen
Kontakt E-mail: mtn@kystognaturturisme.dk
Telefon: +45 21141929