Contentproduktion på Vestkysten
Med baggrund i Vækstplan for dansk turisme (2014) blev foreningen Partnerskab for Vestkystturisme i 2015 stiftet som en del af Dansk Kyst- og Naturturisme (DKNT). Partnerskab for Vestkystturisme er et samarbejde mellem alle 11 kommuner langs med Vestkysten, samt de 3 vestdanske regioner. Siden stif-telsen har DKNT og Partnerskab for Vestkystturisme igangsat flere projekter med relevans for turismen på Vestkysten.
I tre af de igangsatte projekter er der nu behov for udvikling af forskellige former for indhold (content) som på hver sin måde kan bidrage både konkret i de enkelte projekter men også være starten på en op-bygning af en indholdsbank/ contentpool på tværs af hele Vestkysten.
Det drejer sig om følgende projekter:
- Vestkystens turismevækstklynge: har til formål at styrke samarbejdet mellem de to største kystferie-kommuner (Ringkøbing-Skjern og Varde Kommuner med feriestederne Henne Strand, Blåvand, Hvi-de Sande og Søndervig) som første fase i en langsigtet vision om at etablere et sammenhængende ’Seaside resort’ på tværs af Ringkøbing-Skjern og Varde kommuner. Målet er, at hele ferieområdet på tværs af de to kommunernes særlige feriesteder (Blåvand, Henne, Søndervig & Hvide Sande) er ét sammenhængende ’Seaside resort’ set med gæstens øjne.
- Vestkystens fødevarer- og kulturoplevelser: skal definere fælles fødevaretemaer og identificere nedslagspunkter / hotspots langs Vestkysten for at styrke fortællingen om fødevareoplevelserne ved de enkelte hotspots, men også skabe en fælles fortælling langs hele Vestkysten.
- Destinationsudviklingsprojekt Blokhus/Løkken (Jammerbugt og Hjørring kommuner): Målsætning for projektet er at udvikle Blokhus-Løkken til et sammenhængende og attraktivt resortområde via 3 ud-viklingsspor; Tværkommunale erhvervssamarbejder, understøttelse af udvikling af fysisk infrastruk-tur og udvikling af et fælles eventkoncept.
Nærværende opgave omhandler produktion af content i form af tekst, billede og film, som viser og be-skriver det unikke som Vestkysten i sin helhed har at byde på, men i lige så høj grad er det vigtigt at de enkelte områder og temaer som er relevante i de forskellige projekter kommer til at fremstå klart og ty-deligt.
Selve indholdsproduktionen skal resultere i ærligt og realistisk content, med relevant udtryk som kan bru-ges på tværs af forskellige platforme og i forskellige sammenhænge. Indholdet skal være tilgængeligt for flere forskellige brugere – alt afhængig af projekt og sammenhæng – derfor er en løsning omkring prak-tisk formidling og distribution også en del af formålet med dette udbud.
Se mere i opgavebeskrivelsen i udbudsmaterialet.