Kort beskrivelse
|
Bortskaffelse og behandling af affald Entreprisen består i at afhente og behandle alt forbrændingsegnet affald fra husstande og virksomheder beliggende i Vejen Kommune. Afhentningen sker fra Vejen Kommunes omlastestation på Koldingvej 30B Vejen. Tilbudsgiver stiller containere til rådighed. Entreprisen træder i kraft den 1.1.2014 og løber over 2 år til den 31.12.2015. Det forbrændingsegnede affald er fordelt på dagrenovation fra borgere og virksomheder i Vejen Kommune, stort og småt brændbart affald fra kommunens genbrugspladser, samt stort og småt brændbart affald fra virksomheder beliggende i Vejen Kommune. Procedure: For at deltage i opgaven indsættes dette link i din internet browser: http://permalink.mercell.com/38748172.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »”Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til: www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud.
|
Udbudsdetaljer
|
Direktiv 2004/18/EF Del I: Ordregivende myndighed I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er) Vejen Kommune – Teknik og Miljø Rådhuspassagen 3 Hannah Buhl 6600 Vejen DANMARK +45 79966245 Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejenkom.dk/ Yderligere oplysninger fås her: Via permalink herunder Arne Bøgh Drasbæk 5000 Odense C DANMARK Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Via permalink herunder Arne Bøgh Drasbæk 5000 Odense C DANMARK Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Via permalink herunder Arne Bøgh Drasbæk 5000 Odense C DANMARK I.2) Type ordregivende myndighed Regional eller lokal myndighed I.3) Hovedaktivitet Generelle offentlige tjenester I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej Del II: Kontraktens genstand II.1) Beskrivelse II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten: Transport og forbrænding af forbrændingsegnet affald. II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne Tjenesteydelser Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Vejen Kommune. NUTS-kode DK03 II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt II.1.4) Oplysninger om rammeaftale II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Entreprisen består i at afhente og behandle alt forbrændingsegnet affald fra husstande og virksomheder beliggende i Vejen Kommune. Afhentningen sker fra Vejen Kommunes omlastestation på Koldingvej 30B Vejen. Tilbudsgiver stiller containere til rådighed. Entreprisen træder i kraft den 1.1.2014 og løber over 2 år til den 31.12.2015. Det forbrændingsegnede affald er fordelt på dagrenovation fra borgere og virksomheder i Vejen Kommune, stort og småt brændbart affald fra kommunens genbrugspladser, samt stort og småt brændbart affald fra virksomheder beliggende i Vejen Kommune. Procedure: For at deltage i opgaven indsættes dette link i din internet browser: http://permalink.mercell.com/38748172.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »”Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til: http://www.mercell.dk/ indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud. II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 90510000 , 90510000 , 90512000 II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej II.1.8) Delaftaler Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej II.2) Kontraktens mængde eller omfang II.2.1) Samlet mængde eller omfang: II.2.2) Oplysninger om optioner Optioner: ja Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse i op til 2 år på uændrede vilkår. II.2.3) Oplysninger om forlængelse II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger III.1) Kontraktbetingelser III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges: Sikkerhedsstillelse på 10 % af den årlige kontraktsum. III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom: III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles: III.1.4) Andre særlige vilkår Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej III.2) Betingelser for deltagelse III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Personlige forhold: 1.Til besvarelse af nedenstående skal udbudsmaterialets bilag A anvendes. Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997). Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Tilbudsgiver skal dokumentere via Bilag A, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter Udbudsdirektivets artikel 45 og Lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv. §§ 1-3. Bilag A skal underskrives og vedlægges tilbuddet. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Økonomisk og finansiel kapacitet: 1. I muligt omfang, det vil sige afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret, vedlægges i særskilt dokument erklæring om virksomhedens resultat før skat (DKK) og egenkapital for de seneste 3 offentliggjorte regnskabsår. III.2.3) Teknisk kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Teknisk kapacitet: 1. I muligt omfang, det vil sige afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret, vedlægges referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige ydelser, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Listen skal indeholde beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Teknisk kapacitet: 2. Miljøgodkendelse for det eller de forbrændingsanlæg, der benyttes. III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej Del IV: Procedure IV.1) Type procedure IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles nej IV.2) Tildelingskriterier IV.2.1) Tildelingskriterier IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej IV.3) Administrative oplysninger IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed: IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter Skal der betales for dokumenterne?: nej IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud IV.3.8) Åbning af bud Dato: 27.8.2013 - 12:00 Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej Del VI: Supplerende oplysninger VI.1) Oplysninger om gentagelse Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej VI.2) Oplysninger om EU-midler Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej VI.3) Yderligere oplysninger VI.4) Klageprocedurer VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17 2100 København Ø DANMARK +45 35291000 +45 33307799 VI.4.2) Indgivelse af klager Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til: (1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. (2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: — 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. — 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. — 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2. (3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klage over ovenstående beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud, inden 2 år efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. For øvrige klager fastsætter Håndhævelsesloven ikke nogen klagefrist VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby DANMARK +45 41715000 +45 41715100 VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
|