Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Nordagerskolen – Renovering af klassefløj

Projektet:
Nordagerskolen har som helhed gennemgået en større renovering inden for de sidste år, det er derfor
vigtigt af have blik for dette. Skolen er placeret på en af de mest attraktive grunde i Ringe lige ned til
Ringe Sø og har Midtfyns Fritidscenter som nabo. Det gør, at skolen flittigt bruges som samlingssted
for mange og mange forskellige foreninger og lokale fritidsbrugere i eftermiddags- og aftentimerne.
Projektet indeholder udarbejdelse af en helhedsplan for hele skolen. Denne helhedsplan skal sikre, at
der kan laves en fremtidssikret skolen.
Ud fra helhedsplanen udføres anlægsprojektet omkring udskolingsfløjen og læringscenter. Det er
altafgørende, at renovering og ombygningen kan stå alene, uden at hele helhedsplanen bliver udført.
Dog er det væsentligt, at renovering og ombygning sker med blik for de krav, som en moderne
folkeskole under ny folkeskolelov skal leve op til, hvor der er langt mindre traditionel tavleundervisning
og mere gruppe- og projektarbejde. (se fx KLs publikation Skolens fysiske rammer og
Rummetssprog.dk)
Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med udarbejdelse af en helhedsplan for
skolen, og ud fra helheldsplanen udføres projektet med ombygningen og renovering indeholdende:
- Renovering/ombygning af eksisterende udskolingsfløj
- Renovering/ombygning af eksisterende arealer gymnastiksal og omklædning til ny
anvendelse
- Genhusning inkl. alle arbejder, koordinering samt byggetilladelse
Der skal bygges med stort fokus på økonomien, i materialer som holder, med lav vedligeholdelse og
integration af miljø- og energivenlige løsninger.
En bred og stor brugerinddragelse med flere workshops er ligeledes et tydeligt opdrag.
Der skal lægges vægt på, at renoveringen og ombygningen udføres ud fra tanken om en høj
arealoptimering, således, at kvadratmetrene bliver udnyttet optimalt, uden overflødig spildplads.
Det er meget vigtigt, at bygningens rum og arealer bliver så fleksible og multifunktionelle som mulig,
særligt med blik for fritidsbrugerne og Ringe bys borgere.
Der er blevet givet et påbud på arbejdsmiljø/indeklima i eksisterende udskolingsfløj samt eksisterende
faglokaler i kælder. Projektet skal derfor have stor fokus på arbejdsmiljø samt ventilation – der skal
afleveres B-sim rapport på projektet til autoristeret arbejdsmiljørådgiver, som varetager påbuddet over
for arbejdstilsynet.
Projektet skal skabe gode adgangsforhold med fokus på tilgængelighed.
Projektet skal indeholde ADK, AIA og ABA, som bygherre leverance – Indhentning af tilbud, møder
med brugerne samt tilsyn på udførelsen.
Den bygherre bestilte miljøscreening skal indarbejdes og følges i det kommende udbud.
Bygningsreglement 18 (BR 18) forventes at træde i kraft tidligst pr. 1. januar 2018. Der vil efter
ikrafttrædelsen være en overgangsperiode på et halvt år, hvor man som bygherre kan vælge at
projektere og søge byggetilladelse enten efter BR18 eller efter BR15. I det aktuelle byggeprojekt
ønskes byggeriet projekteret og ansøgt efter bestemmelserne i Bygningsreglement 15 (BR15).

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 23-11-2017) Luk udbudsdetaljer (gældende version 23-11-2017)
Titel Nordagerskolen – Renovering af klassefløj
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Projektet:
Nordagerskolen har som helhed gennemgået en større renovering inden for de sidste år, det er derfor
vigtigt af have blik for dette. Skolen er placeret på en af de mest attraktive grunde i Ringe lige ned til
Ringe Sø og har Midtfyns Fritidscenter som nabo. Det gør, at skolen flittigt bruges som samlingssted
for mange og mange forskellige foreninger og lokale fritidsbrugere i eftermiddags- og aftentimerne.
Projektet indeholder udarbejdelse af en helhedsplan for hele skolen. Denne helhedsplan skal sikre, at
der kan laves en fremtidssikret skolen.
Ud fra helhedsplanen udføres anlægsprojektet omkring udskolingsfløjen og læringscenter. Det er
altafgørende, at renovering og ombygningen kan stå alene, uden at hele helhedsplanen bliver udført.
Dog er det væsentligt, at renovering og ombygning sker med blik for de krav, som en moderne
folkeskole under ny folkeskolelov skal leve op til, hvor der er langt mindre traditionel tavleundervisning
og mere gruppe- og projektarbejde. (se fx KLs publikation Skolens fysiske rammer og
Rummetssprog.dk)
Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med udarbejdelse af en helhedsplan for
skolen, og ud fra helheldsplanen udføres projektet med ombygningen og renovering indeholdende:
- Renovering/ombygning af eksisterende udskolingsfløj
- Renovering/ombygning af eksisterende arealer gymnastiksal og omklædning til ny
anvendelse
- Genhusning inkl. alle arbejder, koordinering samt byggetilladelse
Der skal bygges med stort fokus på økonomien, i materialer som holder, med lav vedligeholdelse og
integration af miljø- og energivenlige løsninger.
En bred og stor brugerinddragelse med flere workshops er ligeledes et tydeligt opdrag.
Der skal lægges vægt på, at renoveringen og ombygningen udføres ud fra tanken om en høj
arealoptimering, således, at kvadratmetrene bliver udnyttet optimalt, uden overflødig spildplads.
Det er meget vigtigt, at bygningens rum og arealer bliver så fleksible og multifunktionelle som mulig,
særligt med blik for fritidsbrugerne og Ringe bys borgere.
Der er blevet givet et påbud på arbejdsmiljø/indeklima i eksisterende udskolingsfløj samt eksisterende
faglokaler i kælder. Projektet skal derfor have stor fokus på arbejdsmiljø samt ventilation – der skal
afleveres B-sim rapport på projektet til autoristeret arbejdsmiljørådgiver, som varetager påbuddet over
for arbejdstilsynet.
Projektet skal skabe gode adgangsforhold med fokus på tilgængelighed.
Projektet skal indeholde ADK, AIA og ABA, som bygherre leverance – Indhentning af tilbud, møder
med brugerne samt tilsyn på udførelsen.
Den bygherre bestilte miljøscreening skal indarbejdes og følges i det kommende udbud.
Bygningsreglement 18 (BR 18) forventes at træde i kraft tidligst pr. 1. januar 2018. Der vil efter
ikrafttrædelsen være en overgangsperiode på et halvt år, hvor man som bygherre kan vælge at
projektere og søge byggetilladelse enten efter BR18 eller efter BR15. I det aktuelle byggeprojekt
ønskes byggeriet projekteret og ansøgt efter bestemmelserne i Bygningsreglement 15 (BR15).
Annonceret 06-11-2017 kl. 14.00
Deadline 27-11-2017 kl. 11.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Resultatet af bedømmelsen vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Dokumenter
Ordregiver Faaborg-Midtfyn Kommune
Udvælgelseskriterier Bedømmelse af tilbud:
I forbindelse med udvælgelsen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud for Faaborg-Midtfyn
Kommune, vil følgende parametre blive bedømt og vægtet:
1. Den samlede pris på totalrådgiverydelsen for etape 2
Prisen vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala fra 1 til 7 med stigende værdi.
Point tildeles efter en skala af 6 lige store intervaller liggende mellem højeste og laveste pris.
Det tildelte point for samlet pris vil blive vægtet: 40%
2. Tilbudsgivers samt underrådgivers erfaring fra tidligere lignende projekter med særlig vægt
på folkeskole renoverings projekter, med kreative og innovative udformninger.
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for erfaring vil blive vægtet: . 30 %
3. Tilbudsgivers organisering i forbindelse med løsning af opgaven, CV’er på
Nøglepersoner (Projekteringsleder, sagsarkitekt, sagsingeniør samt byggeleder).
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for organisering vil blive vægtet: . 30 %
Ved point lighed, tildeles opgaven til rådgiverne med den laveste pris.
Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Det er et krav at byggelederen max må have 60 min responstid til byggepladsen – bilag 1, punkt 4.1
Adresse Mellemgade 15
5600
Faaborg
WWW: www.fmk.dk
CPV kode 71220000-6 - Arkitektprojektering
71300000-1 - Ingeniørvirksomhed
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Marcus Høg
Kontakt E-mail: mhoeg@fmk.dk
Telefon: +45 72532189
Modtagers firmanavn Faaborg-Midtfyn Kommune
Adresse for modtagelse af tilbud mhoeg@fmk.dk
Åbn kommentarer til ændringer eller aflysning Luk kommentarer til ændringer eller aflysning


[16-11-2017 13:12:46]
Tilbudsfristen er ændret til d. 27.11.17 iht. udbudsbrevet
[21-11-2017 12:53:41]
Rettelsesblad er lagt op d. 21.11.17
Organisationsdiagram er lagt op d. 21.11.17
[23-11-2017 11:39:37]
Rådgiverkontrakt er opdateret til version 1.1 - 23.11.17
Kontraktbeløb er ændret

Åbn tidligere version 21-11-2017 Luk tidligere version 21-11-2017
Titel Nordagerskolen – Renovering af klassefløj
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Projektet:
Nordagerskolen har som helhed gennemgået en større renovering inden for de sidste år, det er derfor
vigtigt af have blik for dette. Skolen er placeret på en af de mest attraktive grunde i Ringe lige ned til
Ringe Sø og har Midtfyns Fritidscenter som nabo. Det gør, at skolen flittigt bruges som samlingssted
for mange og mange forskellige foreninger og lokale fritidsbrugere i eftermiddags- og aftentimerne.
Projektet indeholder udarbejdelse af en helhedsplan for hele skolen. Denne helhedsplan skal sikre, at
der kan laves en fremtidssikret skolen.
Ud fra helhedsplanen udføres anlægsprojektet omkring udskolingsfløjen og læringscenter. Det er
altafgørende, at renovering og ombygningen kan stå alene, uden at hele helhedsplanen bliver udført.
Dog er det væsentligt, at renovering og ombygning sker med blik for de krav, som en moderne
folkeskole under ny folkeskolelov skal leve op til, hvor der er langt mindre traditionel tavleundervisning
og mere gruppe- og projektarbejde. (se fx KLs publikation Skolens fysiske rammer og
Rummetssprog.dk)
Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med udarbejdelse af en helhedsplan for
skolen, og ud fra helheldsplanen udføres projektet med ombygningen og renovering indeholdende:
- Renovering/ombygning af eksisterende udskolingsfløj
- Renovering/ombygning af eksisterende arealer gymnastiksal og omklædning til ny
anvendelse
- Genhusning inkl. alle arbejder, koordinering samt byggetilladelse
Der skal bygges med stort fokus på økonomien, i materialer som holder, med lav vedligeholdelse og
integration af miljø- og energivenlige løsninger.
En bred og stor brugerinddragelse med flere workshops er ligeledes et tydeligt opdrag.
Der skal lægges vægt på, at renoveringen og ombygningen udføres ud fra tanken om en høj
arealoptimering, således, at kvadratmetrene bliver udnyttet optimalt, uden overflødig spildplads.
Det er meget vigtigt, at bygningens rum og arealer bliver så fleksible og multifunktionelle som mulig,
særligt med blik for fritidsbrugerne og Ringe bys borgere.
Der er blevet givet et påbud på arbejdsmiljø/indeklima i eksisterende udskolingsfløj samt eksisterende
faglokaler i kælder. Projektet skal derfor have stor fokus på arbejdsmiljø samt ventilation – der skal
afleveres B-sim rapport på projektet til autoristeret arbejdsmiljørådgiver, som varetager påbuddet over
for arbejdstilsynet.
Projektet skal skabe gode adgangsforhold med fokus på tilgængelighed.
Projektet skal indeholde ADK, AIA og ABA, som bygherre leverance – Indhentning af tilbud, møder
med brugerne samt tilsyn på udførelsen.
Den bygherre bestilte miljøscreening skal indarbejdes og følges i det kommende udbud.
Bygningsreglement 18 (BR 18) forventes at træde i kraft tidligst pr. 1. januar 2018. Der vil efter
ikrafttrædelsen være en overgangsperiode på et halvt år, hvor man som bygherre kan vælge at
projektere og søge byggetilladelse enten efter BR18 eller efter BR15. I det aktuelle byggeprojekt
ønskes byggeriet projekteret og ansøgt efter bestemmelserne i Bygningsreglement 15 (BR15).
Annonceret 06-11-2017 kl. 14.00
Deadline 27-11-2017 kl. 11.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Resultatet af bedømmelsen vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Dokumenter
Ordregiver Faaborg-Midtfyn Kommune
Udvælgelseskriterier Bedømmelse af tilbud:
I forbindelse med udvælgelsen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud for Faaborg-Midtfyn
Kommune, vil følgende parametre blive bedømt og vægtet:
1. Den samlede pris på totalrådgiverydelsen for etape 2
Prisen vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala fra 1 til 7 med stigende værdi.
Point tildeles efter en skala af 6 lige store intervaller liggende mellem højeste og laveste pris.
Det tildelte point for samlet pris vil blive vægtet: 40%
2. Tilbudsgivers samt underrådgivers erfaring fra tidligere lignende projekter med særlig vægt
på folkeskole renoverings projekter, med kreative og innovative udformninger.
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for erfaring vil blive vægtet: . 30 %
3. Tilbudsgivers organisering i forbindelse med løsning af opgaven, CV’er på
Nøglepersoner (Projekteringsleder, sagsarkitekt, sagsingeniør samt byggeleder).
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for organisering vil blive vægtet: . 30 %
Ved point lighed, tildeles opgaven til rådgiverne med den laveste pris.
Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Det er et krav at byggelederen max må have 60 min responstid til byggepladsen – bilag 1, punkt 4.1
Adresse Mellemgade 15
5600
Faaborg
WWW: www.fmk.dk
CPV kode 71220000-6 - Arkitektprojektering
71300000-1 - Ingeniørvirksomhed
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Marcus Høg
Kontakt E-mail: mhoeg@fmk.dk
Telefon: +45 72532189
Modtagers firmanavn Faaborg-Midtfyn Kommune
Adresse for modtagelse af tilbud mhoeg@fmk.dk
Åbn tidligere version 16-11-2017 Luk tidligere version 16-11-2017
Titel Nordagerskolen – Renovering af klassefløj
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Projektet:
Nordagerskolen har som helhed gennemgået en større renovering inden for de sidste år, det er derfor
vigtigt af have blik for dette. Skolen er placeret på en af de mest attraktive grunde i Ringe lige ned til
Ringe Sø og har Midtfyns Fritidscenter som nabo. Det gør, at skolen flittigt bruges som samlingssted
for mange og mange forskellige foreninger og lokale fritidsbrugere i eftermiddags- og aftentimerne.
Projektet indeholder udarbejdelse af en helhedsplan for hele skolen. Denne helhedsplan skal sikre, at
der kan laves en fremtidssikret skolen.
Ud fra helhedsplanen udføres anlægsprojektet omkring udskolingsfløjen og læringscenter. Det er
altafgørende, at renovering og ombygningen kan stå alene, uden at hele helhedsplanen bliver udført.
Dog er det væsentligt, at renovering og ombygning sker med blik for de krav, som en moderne
folkeskole under ny folkeskolelov skal leve op til, hvor der er langt mindre traditionel tavleundervisning
og mere gruppe- og projektarbejde. (se fx KLs publikation Skolens fysiske rammer og
Rummetssprog.dk)
Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med udarbejdelse af en helhedsplan for
skolen, og ud fra helheldsplanen udføres projektet med ombygningen og renovering indeholdende:
- Renovering/ombygning af eksisterende udskolingsfløj
- Renovering/ombygning af eksisterende arealer gymnastiksal og omklædning til ny
anvendelse
- Genhusning inkl. alle arbejder, koordinering samt byggetilladelse
Der skal bygges med stort fokus på økonomien, i materialer som holder, med lav vedligeholdelse og
integration af miljø- og energivenlige løsninger.
En bred og stor brugerinddragelse med flere workshops er ligeledes et tydeligt opdrag.
Der skal lægges vægt på, at renoveringen og ombygningen udføres ud fra tanken om en høj
arealoptimering, således, at kvadratmetrene bliver udnyttet optimalt, uden overflødig spildplads.
Det er meget vigtigt, at bygningens rum og arealer bliver så fleksible og multifunktionelle som mulig,
særligt med blik for fritidsbrugerne og Ringe bys borgere.
Der er blevet givet et påbud på arbejdsmiljø/indeklima i eksisterende udskolingsfløj samt eksisterende
faglokaler i kælder. Projektet skal derfor have stor fokus på arbejdsmiljø samt ventilation – der skal
afleveres B-sim rapport på projektet til autoristeret arbejdsmiljørådgiver, som varetager påbuddet over
for arbejdstilsynet.
Projektet skal skabe gode adgangsforhold med fokus på tilgængelighed.
Projektet skal indeholde ADK, AIA og ABA, som bygherre leverance – Indhentning af tilbud, møder
med brugerne samt tilsyn på udførelsen.
Den bygherre bestilte miljøscreening skal indarbejdes og følges i det kommende udbud.
Bygningsreglement 18 (BR 18) forventes at træde i kraft tidligst pr. 1. januar 2018. Der vil efter
ikrafttrædelsen være en overgangsperiode på et halvt år, hvor man som bygherre kan vælge at
projektere og søge byggetilladelse enten efter BR18 eller efter BR15. I det aktuelle byggeprojekt
ønskes byggeriet projekteret og ansøgt efter bestemmelserne i Bygningsreglement 15 (BR15).
Annonceret 06-11-2017 kl. 14.00
Deadline 27-11-2017 kl. 11.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Resultatet af bedømmelsen vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Dokumenter
Ordregiver Faaborg-Midtfyn Kommune
Udvælgelseskriterier Bedømmelse af tilbud:
I forbindelse med udvælgelsen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud for Faaborg-Midtfyn
Kommune, vil følgende parametre blive bedømt og vægtet:
1. Den samlede pris på totalrådgiverydelsen for etape 2
Prisen vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala fra 1 til 7 med stigende værdi.
Point tildeles efter en skala af 6 lige store intervaller liggende mellem højeste og laveste pris.
Det tildelte point for samlet pris vil blive vægtet: 40%
2. Tilbudsgivers samt underrådgivers erfaring fra tidligere lignende projekter med særlig vægt
på folkeskole renoverings projekter, med kreative og innovative udformninger.
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for erfaring vil blive vægtet: . 30 %
3. Tilbudsgivers organisering i forbindelse med løsning af opgaven, CV’er på
Nøglepersoner (Projekteringsleder, sagsarkitekt, sagsingeniør samt byggeleder).
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for organisering vil blive vægtet: . 30 %
Ved point lighed, tildeles opgaven til rådgiverne med den laveste pris.
Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Det er et krav at byggelederen max må have 60 min responstid til byggepladsen – bilag 1, punkt 4.1
Adresse Mellemgade 15
5600
Faaborg
WWW: www.fmk.dk
CPV kode 71220000-6 - Arkitektprojektering
71300000-1 - Ingeniørvirksomhed
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Marcus Høg
Kontakt E-mail: mhoeg@fmk.dk
Telefon: +45 72532189
Modtagers firmanavn Faaborg-Midtfyn Kommune
Adresse for modtagelse af tilbud mhoeg@fmk.dk
Åbn tidligere version 06-11-2017 Luk tidligere version 06-11-2017
Titel Nordagerskolen – Renovering af klassefløj
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Projektet:
Nordagerskolen har som helhed gennemgået en større renovering inden for de sidste år, det er derfor
vigtigt af have blik for dette. Skolen er placeret på en af de mest attraktive grunde i Ringe lige ned til
Ringe Sø og har Midtfyns Fritidscenter som nabo. Det gør, at skolen flittigt bruges som samlingssted
for mange og mange forskellige foreninger og lokale fritidsbrugere i eftermiddags- og aftentimerne.
Projektet indeholder udarbejdelse af en helhedsplan for hele skolen. Denne helhedsplan skal sikre, at
der kan laves en fremtidssikret skolen.
Ud fra helhedsplanen udføres anlægsprojektet omkring udskolingsfløjen og læringscenter. Det er
altafgørende, at renovering og ombygningen kan stå alene, uden at hele helhedsplanen bliver udført.
Dog er det væsentligt, at renovering og ombygning sker med blik for de krav, som en moderne
folkeskole under ny folkeskolelov skal leve op til, hvor der er langt mindre traditionel tavleundervisning
og mere gruppe- og projektarbejde. (se fx KLs publikation Skolens fysiske rammer og
Rummetssprog.dk)
Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med udarbejdelse af en helhedsplan for
skolen, og ud fra helheldsplanen udføres projektet med ombygningen og renovering indeholdende:
- Renovering/ombygning af eksisterende udskolingsfløj
- Renovering/ombygning af eksisterende arealer gymnastiksal og omklædning til ny
anvendelse
- Genhusning inkl. alle arbejder, koordinering samt byggetilladelse
Der skal bygges med stort fokus på økonomien, i materialer som holder, med lav vedligeholdelse og
integration af miljø- og energivenlige løsninger.
En bred og stor brugerinddragelse med flere workshops er ligeledes et tydeligt opdrag.
Der skal lægges vægt på, at renoveringen og ombygningen udføres ud fra tanken om en høj
arealoptimering, således, at kvadratmetrene bliver udnyttet optimalt, uden overflødig spildplads.
Det er meget vigtigt, at bygningens rum og arealer bliver så fleksible og multifunktionelle som mulig,
særligt med blik for fritidsbrugerne og Ringe bys borgere.
Der er blevet givet et påbud på arbejdsmiljø/indeklima i eksisterende udskolingsfløj samt eksisterende
faglokaler i kælder. Projektet skal derfor have stor fokus på arbejdsmiljø samt ventilation – der skal
afleveres B-sim rapport på projektet til autoristeret arbejdsmiljørådgiver, som varetager påbuddet over
for arbejdstilsynet.
Projektet skal skabe gode adgangsforhold med fokus på tilgængelighed.
Projektet skal indeholde ADK, AIA og ABA, som bygherre leverance – Indhentning af tilbud, møder
med brugerne samt tilsyn på udførelsen.
Den bygherre bestilte miljøscreening skal indarbejdes og følges i det kommende udbud.
Bygningsreglement 18 (BR 18) forventes at træde i kraft tidligst pr. 1. januar 2018. Der vil efter
ikrafttrædelsen være en overgangsperiode på et halvt år, hvor man som bygherre kan vælge at
projektere og søge byggetilladelse enten efter BR18 eller efter BR15. I det aktuelle byggeprojekt
ønskes byggeriet projekteret og ansøgt efter bestemmelserne i Bygningsreglement 15 (BR15).
Annonceret 06-11-2017 kl. 14.00
Deadline 23-11-2017 kl. 11.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Resultatet af bedømmelsen vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Dokumenter
Ordregiver Faaborg-Midtfyn Kommune
Udvælgelseskriterier Bedømmelse af tilbud:
I forbindelse med udvælgelsen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud for Faaborg-Midtfyn
Kommune, vil følgende parametre blive bedømt og vægtet:
1. Den samlede pris på totalrådgiverydelsen for etape 2
Prisen vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala fra 1 til 7 med stigende værdi.
Point tildeles efter en skala af 6 lige store intervaller liggende mellem højeste og laveste pris.
Det tildelte point for samlet pris vil blive vægtet: 40%
2. Tilbudsgivers samt underrådgivers erfaring fra tidligere lignende projekter med særlig vægt
på folkeskole renoverings projekter, med kreative og innovative udformninger.
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for erfaring vil blive vægtet: . 30 %
3. Tilbudsgivers organisering i forbindelse med løsning af opgaven, CV’er på
Nøglepersoner (Projekteringsleder, sagsarkitekt, sagsingeniør samt byggeleder).
Dokumentation vedr. dette punkt vil ved udvælgelsen blive tildelt point efter en skala
fra 1 til 7 med stigende værdi.
Det tildelte point for organisering vil blive vægtet: . 30 %
 Ved point lighed, tildeles opgaven til rådgiverne med den laveste pris.
Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt til de bydende firmaer.
Det er et krav at byggelederen max må have 60 min responstid til byggepladsen – bilag 1, punkt 4.1
Adresse Mellemgade 15
5600
Faaborg
WWW: www.fmk.dk
CPV kode 71220000-6 - Arkitektprojektering
71300000-1 - Ingeniørvirksomhed
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Marcus Høg
Kontakt E-mail: mhoeg@fmk.dk
Telefon: +45 72532189
Modtagers firmanavn Faaborg-Midtfyn Kommune
Adresse for modtagelse af tilbud mhoeg@fmk.dk