Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

3 timers-workshop: Succes som freelancer

Udbud: Væksthus Hovedstadsregionen søger en samarbejdspartner, der kan afholde to workshops under temaet ”Freelance forever” i efteråret 2017. Workshoppen skal inspirere deltagerne til at få mest ud af en tilværelse som freelancer, med alle de fordele denne livsstil kan indebære. Workshoppen må fx gerne komme med input til hvordan freelanceren opretholder sine faglige styrker via netværk og digitale tilbud, hvordan man bedst undgår en alt for svingende efterspørgsel, hvordan man som blæksprutte prioriterer de mange forretningsmæssige opgaver, hvordan man gør sig synlig på markedet og hvad man kan gøre for at kompensere for de manglende lønmodtagerrettigheder i form af feriepenge, løn under sygdom, barsel og m.m. Der skal lægges vægt på at give deltagerne operationel viden, som vil lette deres tilværelse som freelancere og gerne gøre denne sjovere og mere attraktiv.

Målgruppen for forløbet er iværksættere, som er nyetablerede freelancere eller iværksættere, der er ved at etablere sig som freelancere.

Workshoppen skal kunne håndtere 25 til 35 iværksættere. Programmet for workshoppen skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sin egen ide i fokus.

Tilbuddet skal inkludere en samlet pris for afholdelse af workshoppen, herunder kørsel og evt. materialer. Alle workshops bliver afholdt i Region Hovedstaden, eks. Bornholm. Væksthus Hovedstadsregionen tager sig af al praktisk planlægning, herunder markedsføring, forplejning, lokaler m.m.

Såfremt workshoppen og samarbejdet er en succes, vil der være mulighed for afholdelse af flere workshops mindst til og med udgangen af 2018.

1. Opgavebeskrivelse
Samarbejdspartneren skal:
• Afholde to workshops i efteråret 2017.
• Beskrive indholdet af workshoppen i vedlagte skabelon – se nederst i dokumentet.
• Facilitere workshoppen på en måde, så iværksætterne kan arbejde praktisk med deres egen ide.

2. Generelle krav for alle workshops:
• Workshoppen skal være en blanding af faglige ind- og oplæg og praktiske øvelser.
• Der skal lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge dagen efter.
• Workshoppen skal afsluttes med forslag til de næste skridt og evt. 5 gode råd.
• Workshoppen skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttigt i det videre arbejde.
• Workshoppen skal oplyse, hvor de kan finde hjælp både blandt offentlige og private rådgivere.
• Workshops varer tre timer inkl. pause.

3. Tilbudsspecifikation
Tilbuddet til Væksthus Hovedstadsregionen bør specificere:
• Pris for afholdelse af én workshop af 3 timer inkl. forberedelse.
• Evt. forudsætninger for tilbuddet.


I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 23-05-2017) Luk udbudsdetaljer (gældende version 23-05-2017)
Titel 3 timers-workshop: Succes som freelancer
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Udbud: Væksthus Hovedstadsregionen søger en samarbejdspartner, der kan afholde to workshops under temaet ”Freelance forever” i efteråret 2017. Workshoppen skal inspirere deltagerne til at få mest ud af en tilværelse som freelancer, med alle de fordele denne livsstil kan indebære. Workshoppen må fx gerne komme med input til hvordan freelanceren opretholder sine faglige styrker via netværk og digitale tilbud, hvordan man bedst undgår en alt for svingende efterspørgsel, hvordan man som blæksprutte prioriterer de mange forretningsmæssige opgaver, hvordan man gør sig synlig på markedet og hvad man kan gøre for at kompensere for de manglende lønmodtagerrettigheder i form af feriepenge, løn under sygdom, barsel og m.m. Der skal lægges vægt på at give deltagerne operationel viden, som vil lette deres tilværelse som freelancere og gerne gøre denne sjovere og mere attraktiv.

Målgruppen for forløbet er iværksættere, som er nyetablerede freelancere eller iværksættere, der er ved at etablere sig som freelancere.

Workshoppen skal kunne håndtere 25 til 35 iværksættere. Programmet for workshoppen skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sin egen ide i fokus.

Tilbuddet skal inkludere en samlet pris for afholdelse af workshoppen, herunder kørsel og evt. materialer. Alle workshops bliver afholdt i Region Hovedstaden, eks. Bornholm. Væksthus Hovedstadsregionen tager sig af al praktisk planlægning, herunder markedsføring, forplejning, lokaler m.m.

Såfremt workshoppen og samarbejdet er en succes, vil der være mulighed for afholdelse af flere workshops mindst til og med udgangen af 2018.

1. Opgavebeskrivelse
Samarbejdspartneren skal:
• Afholde to workshops i efteråret 2017.
• Beskrive indholdet af workshoppen i vedlagte skabelon – se nederst i dokumentet.
• Facilitere workshoppen på en måde, så iværksætterne kan arbejde praktisk med deres egen ide.

2. Generelle krav for alle workshops:
• Workshoppen skal være en blanding af faglige ind- og oplæg og praktiske øvelser.
• Der skal lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge dagen efter.
• Workshoppen skal afsluttes med forslag til de næste skridt og evt. 5 gode råd.
• Workshoppen skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttigt i det videre arbejde.
• Workshoppen skal oplyse, hvor de kan finde hjælp både blandt offentlige og private rådgivere.
• Workshops varer tre timer inkl. pause.

3. Tilbudsspecifikation
Tilbuddet til Væksthus Hovedstadsregionen bør specificere:
• Pris for afholdelse af én workshop af 3 timer inkl. forberedelse.
• Evt. forudsætninger for tilbuddet.


I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.
Annonceret 23-05-2017 kl. 14.00
Deadline 05-06-2017 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Dokumenter
Ordregiver FONDEN VÆKSTHUS HOVEDSTADSREGIONEN // CVR:29832978
Udvælgelseskriterier I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.
Adresse Fruebjergvej 3
2100
København Ø
WWW: www.vhhr.dk
CPV kode 80000000-4 - Uddannelse og undervisning
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Axel Beck
Kontakt E-mail: ab@vhhr.dk
Telefon: +45 30108101