Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

3 timers-workshop: B2B-salg for iværksættere

1. Resume af programmet: HIP – Hovedstadens Iværksætterprogram tilbyder fagspecifikke workshops, webTV og værktøjer i forhold til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at skabe et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Region Hovedstaden. HIP skal være tilgængelig, når det passer iværksætteren, og der bliver arbejdet med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt.
Ud over den fagspecifikke viden tilbyder HIP sparring med udgangspunkt i iværksætterens personprofil, da succes langt hen ad vejen afhænger af, om personen bag kender sine egne styrker og svagheder og er i stand til at inddrage andre kræfter i virksomheden.
2. Mål: I perioden august 2015 – december 2018 skal mindst 3.200 iværksættere deltage i HIP’s workshops. Heraf skal mindst 622 personer deltage i et såkaldt målrettet forløb bestående af en række sammenhængende workshops som suppleres af tilbuddet om en personprofiltest og afsluttende individuel sparring. Målet er at gennemføre mindst 291 workshops i projektperioden.

3. Målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som er i gang med / har besluttet at starte virksomhed og virksomheder som er startet senest indenfor de seneste tre år. Målgruppen kan specificeres mere i forbindelse den specifikke workshop / workshopforløb.

4. Status: Den 30. april havde knap 2200 iværksættere deltaget på en eller flere af HIP’s 203 workshops, hvoraf 266 havde gennemført en eller flere de målrettede workshopforløb.
26 kommuner i Region Hovedstaden er partnere i HIP og Væksthus Hovedstadsregionen er projektholder. HIP får tilskud fra EU’s Socialfond og Region Hovedstaden.
Se mere om HIP på www.hipih.dk, hvor du også finder information om tilbud fra Iværksætterhuset og Københavns Erhvervshus, der er blandt HIP’s nærmeste samarbejdspartnere.
5. VHHR er opmærksom på at handle i overensstemmelse med de forvaltningsretlige principper om saglighed, økonomisk forsvarlig forvaltning, forbuddet mod varetagelse af uvedkommende hensyn, ligebehandlingsprincippet og proportionalitetsprincippet.

Væksthuset gennemfører dette udbud for at leve op til EU’s krav om, at ydelsen er købt på ”markedsmæssige vilkår” og for at finde en samarbejdspartner, der kan løse denne specifikke opgave på den bedst mulige måde.
Udbudsbeskrivelse

Udbud: Væksthus Hovedstadsregionen søger en samarbejdspartner, der kan afholde to workshops under temaet ”B2B salg for iværksættere” i efteråret 2017. Workshoppen skal styrke iværksætterens evne til at planlægge og gennemføre B2B-salg. Deltagerne skal derfor opnå operationel og værkstøjsorienteret viden om salgsprocessen fra A til Z. Det kan blandt andet omfatte begreber som virksomheders købsadfærd og -strategi, kundesegmentering, det værdibaserede salg og praktisk indsigt i forskellige salgsmetoder.

Målgruppen for forløbet er iværksættere, som gerne vil have en målrettet og struktureret tilgang til B2B-salg af service og/eller produkter.

Workshoppen skal kunne håndtere 25 til 35 iværksættere. Programmet for workshoppen skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sin egen ide i fokus.

Tilbuddet skal inkludere en samlet pris for afholdelse af workshoppen, herunder kørsel og evt. materialer. Alle workshops bliver afholdt i Region Hovedstaden, eks. Bornholm. Væksthus Hovedstadsregionen tager sig af al praktisk planlægning, herunder markedsføring, forplejning, lokaler m.m.

Såfremt workshoppen og samarbejdet er en succes, vil der være mulighed for afholdelse af flere workshops mindst til og med udgangen af 2018.

1. Opgavebeskrivelse
Samarbejdspartneren skal:
• Afholde to workshops i efteråret 2017.
• Beskrive indholdet af workshoppen i vedlagte skabelon – se nederst i dokumentet.
• Facilitere workshoppen på en måde, så iværksætterne kan arbejde praktisk med deres egen ide.

2. Generelle krav for alle workshops:
• Workshoppen skal være en blanding af faglige ind- og oplæg og praktiske øvelser.
• Der skal lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge dagen efter.
• Workshoppen skal afsluttes med forslag til de næste skridt og evt. 5 gode råd.
• Workshoppen skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttigt i det videre arbejde.
• Workshoppen skal oplyse, hvor de kan finde hjælp både blandt offentlige og private rådgivere.
• Workshops varer tre timer inkl. pause.

3. Tilbudsspecifikation
Tilbuddet til Væksthus Hovedstadsregionen bør specificere:
• Pris for afholdelse af én workshop af 3 timer inkl. forberedelse.
• Evt. forudsætninger for tilbuddet.

I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 23-05-2017) Luk udbudsdetaljer (gældende version 23-05-2017)
Titel 3 timers-workshop: B2B-salg for iværksættere
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse 1. Resume af programmet: HIP – Hovedstadens Iværksætterprogram tilbyder fagspecifikke workshops, webTV og værktøjer i forhold til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at skabe et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Region Hovedstaden. HIP skal være tilgængelig, når det passer iværksætteren, og der bliver arbejdet med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt.
Ud over den fagspecifikke viden tilbyder HIP sparring med udgangspunkt i iværksætterens personprofil, da succes langt hen ad vejen afhænger af, om personen bag kender sine egne styrker og svagheder og er i stand til at inddrage andre kræfter i virksomheden.
2. Mål: I perioden august 2015 – december 2018 skal mindst 3.200 iværksættere deltage i HIP’s workshops. Heraf skal mindst 622 personer deltage i et såkaldt målrettet forløb bestående af en række sammenhængende workshops som suppleres af tilbuddet om en personprofiltest og afsluttende individuel sparring. Målet er at gennemføre mindst 291 workshops i projektperioden.

3. Målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som er i gang med / har besluttet at starte virksomhed og virksomheder som er startet senest indenfor de seneste tre år. Målgruppen kan specificeres mere i forbindelse den specifikke workshop / workshopforløb.

4. Status: Den 30. april havde knap 2200 iværksættere deltaget på en eller flere af HIP’s 203 workshops, hvoraf 266 havde gennemført en eller flere de målrettede workshopforløb.
26 kommuner i Region Hovedstaden er partnere i HIP og Væksthus Hovedstadsregionen er projektholder. HIP får tilskud fra EU’s Socialfond og Region Hovedstaden.
Se mere om HIP på www.hipih.dk, hvor du også finder information om tilbud fra Iværksætterhuset og Københavns Erhvervshus, der er blandt HIP’s nærmeste samarbejdspartnere.
5. VHHR er opmærksom på at handle i overensstemmelse med de forvaltningsretlige principper om saglighed, økonomisk forsvarlig forvaltning, forbuddet mod varetagelse af uvedkommende hensyn, ligebehandlingsprincippet og proportionalitetsprincippet.

Væksthuset gennemfører dette udbud for at leve op til EU’s krav om, at ydelsen er købt på ”markedsmæssige vilkår” og for at finde en samarbejdspartner, der kan løse denne specifikke opgave på den bedst mulige måde.
Udbudsbeskrivelse

Udbud: Væksthus Hovedstadsregionen søger en samarbejdspartner, der kan afholde to workshops under temaet ”B2B salg for iværksættere” i efteråret 2017. Workshoppen skal styrke iværksætterens evne til at planlægge og gennemføre B2B-salg. Deltagerne skal derfor opnå operationel og værkstøjsorienteret viden om salgsprocessen fra A til Z. Det kan blandt andet omfatte begreber som virksomheders købsadfærd og -strategi, kundesegmentering, det værdibaserede salg og praktisk indsigt i forskellige salgsmetoder.

Målgruppen for forløbet er iværksættere, som gerne vil have en målrettet og struktureret tilgang til B2B-salg af service og/eller produkter.

Workshoppen skal kunne håndtere 25 til 35 iværksættere. Programmet for workshoppen skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sin egen ide i fokus.

Tilbuddet skal inkludere en samlet pris for afholdelse af workshoppen, herunder kørsel og evt. materialer. Alle workshops bliver afholdt i Region Hovedstaden, eks. Bornholm. Væksthus Hovedstadsregionen tager sig af al praktisk planlægning, herunder markedsføring, forplejning, lokaler m.m.

Såfremt workshoppen og samarbejdet er en succes, vil der være mulighed for afholdelse af flere workshops mindst til og med udgangen af 2018.

1. Opgavebeskrivelse
Samarbejdspartneren skal:
• Afholde to workshops i efteråret 2017.
• Beskrive indholdet af workshoppen i vedlagte skabelon – se nederst i dokumentet.
• Facilitere workshoppen på en måde, så iværksætterne kan arbejde praktisk med deres egen ide.

2. Generelle krav for alle workshops:
• Workshoppen skal være en blanding af faglige ind- og oplæg og praktiske øvelser.
• Der skal lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge dagen efter.
• Workshoppen skal afsluttes med forslag til de næste skridt og evt. 5 gode råd.
• Workshoppen skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttigt i det videre arbejde.
• Workshoppen skal oplyse, hvor de kan finde hjælp både blandt offentlige og private rådgivere.
• Workshops varer tre timer inkl. pause.

3. Tilbudsspecifikation
Tilbuddet til Væksthus Hovedstadsregionen bør specificere:
• Pris for afholdelse af én workshop af 3 timer inkl. forberedelse.
• Evt. forudsætninger for tilbuddet.

I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.
Annonceret 23-05-2017 kl. 14.00
Deadline 05-06-2017 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Dokumenter
Ordregiver FONDEN VÆKSTHUS HOVEDSTADSREGIONEN // CVR:29832978
Udvælgelseskriterier I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed til at varetage den efterspurgte opgave. Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
• Pris: 40%
• Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som tilbudsgiver skal gøre rede for i et vedlagt bilag:
• Faglige kompetencer ift. workshoptema.
• Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering.
• Forståelse for og erfaring med iværksættermålgruppen.
Adresse Fruebjergvej 3
2100
København Ø
WWW: www.vhhr.dk
CPV kode 80000000-4 - Uddannelse og undervisning
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Axel Beck
Kontakt E-mail: ab@vhhr.dk
Telefon: +45 30108101