Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

GÆSTETILFREDSHED PÅ DE DANSKE FERIESTEDER

Opgaven omfatter indsamling af data om udenlandske og danske turisters tilfredshed med opholdet på 16 feriesteder i Danmark samt mulighed for en option (udvidelse af undersøgelsen med op til 10 feriesteder). Der skal gennemføres interviews på dansk, tysk og engelsk. Spørgeskemaerne skal foreligge på de tre pågældende sprog samt på norsk og svensk.

Der tages afsæt i tidligere spørgeskemaer, som foreligger i nævnte oversættelser, og som forventes at blive benyttet med mindre ændringer. Justeringer i spørgeskema foretages af Ordregiveren og tilpasses i samarbejde Tjenesteyderen.

Aftalen omfatter tre delopgaver:
1. Gennemførelse af 300 face-to-face interviews med danske og udenlandske turister om tilfredshed med delelementer på 16 feriesteder i perioden 1. juli-31. august.
2. Løbende afrapportering af resultater til feriestederne via online dashboard.
3. Udarbejdelse af individuelle grafikrapporter for hvert feriested på alle dele af undersøgelsen, inkl. kodning af åbne besvarelser, samt en hovedrapport indeholdende en analyse og kommentering af landsresultater.


Delopgave 1: Face-to-face interviews
Opgaven for Tjenesteyderen er at gennemføre interviews med gæster på 16 feriesteder med udgangspunkt i et spørgeskema om tilfredshed med de enkelte dele af ferieoplevelsen. Spørgeskemaet er et vejledende udkast, som bliver lettere tilpasset i indhold og formuleringer af Ordregiver i samarbejde med tjenesteyderen. Der vil være tale om mindre justeringer, da analysens resultater skal kunne sammenlignes med tidligere målinger. Det vedlagte spørgeskema anviser forventet længde og form.

Der skal gennemføres i alt 4.800 face-to-face interviews fordelt med 300 interviews på hvert af de 16 feriesteder, og opgaven omfatter således følgende elementer:
1) Opstilling og kvalitetssikring af spørgeskema efter udkast fra Ordregiver, opsætning af skemaet til gennemførelse af interviews.
2) At gennemføre minimum det opstillede antal face-to-face interviews på hvert feriested på centrale opholdssteder for turisten i feriestedet efter nærmere anvisning fra Ordregiver.
3) Kvalitetssikre data fra dataindsamlingen.
4) Levering af tabelrapport og rådata i Excel.
5) Analyse og rapportering af data.

Det er et krav, at der gennemføres højst ét interview pr. rejsegruppe, defineret som personer, som har fælles økonomi under opholdet, og at interviewene indsamles over minimum fire dage pr. feriested fordelt hen over perioden juli-august. Respondenten skal være minimum 15 år og ikke være interviewet tidligere som led i samme undersøgelse.

Interviewene skal derudover dække både danske og udenlandske gæster, som opfylder kriteriet om at være ”turist” (jf. definitionen nedenfor). Der tilstræbes en fordeling mellem danske og udenlandske gæster ud fra specificerede krav og kvoter i henhold til estimering af gæstesammensætningen på de respektive feriesteder. En cirka fordeling aftales nærmere mellem Ordregiver og den valgte konsulent.

I tillæg hertil orienterer Tjenesteyderen hver uge via mail Ordregiveren om fremdriften i dataindsamlingen i form af oplysninger om antal opnåede interviews pr. feriested.


Delopgave 2: Dashboard – onlinerapportering
Tilbudsgiver skal tilbyde en løsning så hvert feriested og Ordregiver får adgang til et online dashboard, hvor de løbende kan følge resultater af udvalgte besvarelser fra interviewundersøgelsen. Dashboard skal opdateres med nye interviews på ugebasis. I samme dashboard-løsning skal det være muligt at kunne genere rapporter (fx i Excel og PowerPoint) baseret på foreløbige resultater fra undersøgelsen – total set og på feriestedsniveau.

Opbygning af dashboard aftales nærmere mellem ordregiver og tilbudsgiver. Det skal som minimum indeholde resultater for det pågældende feriested, et nationalt gennemsnit samt andre udvalgte resultater. Det anses som en fordel, hvis tilbudsgiver har et etableret og gennemtestet system til online afrapportering samt med mulighed for løbende afrapportering.
Delopgave 3: Analyse og udarbejdelse af rapporter
Inden udgangen af september 2017 skal tilbudsgiver levere tabelrapport i Excel for undersøgelsens samlede resultater, evt. inklusiv relevante kryds, samt levering af rådata i Excel.
Tilbudsgiver skal derudover levere en rapport for hver af feriestederne på alle spørgsmål i undersøgelsen, herunder kodning af åbne besvarelser. Rapporten skal indeholde data på feriestedsniveau og andre relevante grupperinger efter nærmere aftale med ordregiver. Rapporten kan være generet fra dashboard sammenkoblet med de nødvendige tilpasninger, såsom kodning af åbne besvarelser og evt. relevante snit, som ikke nødvendigvis er defineret som indhold i dashboardet. Rapportens resultater skal ikke kommenteres.

Slutteligt udarbejdes en samlet rapport indeholdende en analyse af undersøgelsens samlede resultater på tværs af feriestederne samt hovedkonklusioner. Rapporten skal indeholde en kommentering af resultater på totalniveau, og hvor det er relevant en kommentering af resultaterne på feriestedsniveau. Derudover skal rapporten indeholde kommentering på udvikling på relevante parametre på tværs af gennemførte målinger med det formål at kunne se udvikling på centrale spørgsmål over tid. Slutteligt, skal hovedrapporten indeholde en fyldestgørende analyse af de åbne svar. Tilbudsgiver bedes komme med forslag til indhold og omfang (fokusområder og antal sider) på hovedrapporten i fremsendte tilbud. Rapporterne afleveres senest 2 måneder efter endt dataindsamling.


Delopgave 3: Analyse og udarbejdelse af rapporter
Inden udgangen af september 2017 skal tilbudsgiver levere tabelrapport i Excel for undersøgelsens samlede resultater, evt. inklusiv relevante kryds, samt levering af rådata i Excel.
Tilbudsgiver skal derudover levere en rapport for hver af feriestederne på alle spørgsmål i undersøgelsen, herunder kodning af åbne besvarelser. Rapporten skal indeholde data på feriestedsniveau og andre relevante grupperinger efter nærmere aftale med ordregiver. Rapporten kan være generet fra dashboard sammenkoblet med de nødvendige tilpasninger, såsom kodning af åbne besvarelser og evt. relevante snit, som ikke nødvendigvis er defineret som indhold i dashboardet. Rapportens resultater skal ikke kommenteres.

Slutteligt udarbejdes en samlet rapport indeholdende en analyse af undersøgelsens samlede resultater på tværs af feriestederne samt hovedkonklusioner. Rapporten skal indeholde en kommentering af resultater på totalniveau, og hvor det er relevant en kommentering af resultaterne på feriestedsniveau. Derudover skal rapporten indeholde kommentering på udvikling på relevante parametre på tværs af gennemførte målinger med det formål at kunne se udvikling på centrale spørgsmål over tid. Slutteligt, skal hovedrapporten indeholde en fyldestgørende analyse af de åbne svar. Tilbudsgiver bedes komme med forslag til indhold og omfang (fokusområder og antal sider) på hovedrapporten i fremsendte tilbud. Rapporterne afleveres senest 2 måneder efter endt dataindsamling.


OPTION – UDVIDELSE AF UNDERSØGELSEN MED OP TIL 10 FERIESTEDER
Opgaven indeholder en option om at udvide undersøgelsen med yderligere op til 10 feriesteder. Optionen indeholder gennemførelse af alle tre delopgaver i disse områder. Der tages udgangspunkt i 300 face-to-face interviews pr. yderligere feriested, dvs. op til 3.000 interviews totalt. Resultaterne inkluderes i afrapporteringer, jf. ovenfor.

Ordregiveren meddeler ved kontraktens underskrivelse, om optionen udnyttes – og i hvilket omfang.
For alle interviews gælder, at tilbudsgiver dækker alle udgifter tilknyttet gennemførelse og afrapportering af interviews, herunder opsætning af spørgeskema, rekruttering og transport.


BILAG
- Samlet opgavebeskrivelse
- Spørgeskemaudkast
- Rapporter fra 2015 (hovedrapport + eksempel på feriesteds-rapport)

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 25-04-2017) Luk udbudsdetaljer (gældende version 25-04-2017)
Titel GÆSTETILFREDSHED PÅ DE DANSKE FERIESTEDER
Dokumenttype Varer og tjenesteydelser uden klar grænseoverskridende interesse
Opgavebeskrivelse Opgaven omfatter indsamling af data om udenlandske og danske turisters tilfredshed med opholdet på 16 feriesteder i Danmark samt mulighed for en option (udvidelse af undersøgelsen med op til 10 feriesteder). Der skal gennemføres interviews på dansk, tysk og engelsk. Spørgeskemaerne skal foreligge på de tre pågældende sprog samt på norsk og svensk.

Der tages afsæt i tidligere spørgeskemaer, som foreligger i nævnte oversættelser, og som forventes at blive benyttet med mindre ændringer. Justeringer i spørgeskema foretages af Ordregiveren og tilpasses i samarbejde Tjenesteyderen.

Aftalen omfatter tre delopgaver:
1. Gennemførelse af 300 face-to-face interviews med danske og udenlandske turister om tilfredshed med delelementer på 16 feriesteder i perioden 1. juli-31. august.
2. Løbende afrapportering af resultater til feriestederne via online dashboard.
3. Udarbejdelse af individuelle grafikrapporter for hvert feriested på alle dele af undersøgelsen, inkl. kodning af åbne besvarelser, samt en hovedrapport indeholdende en analyse og kommentering af landsresultater.


Delopgave 1: Face-to-face interviews
Opgaven for Tjenesteyderen er at gennemføre interviews med gæster på 16 feriesteder med udgangspunkt i et spørgeskema om tilfredshed med de enkelte dele af ferieoplevelsen. Spørgeskemaet er et vejledende udkast, som bliver lettere tilpasset i indhold og formuleringer af Ordregiver i samarbejde med tjenesteyderen. Der vil være tale om mindre justeringer, da analysens resultater skal kunne sammenlignes med tidligere målinger. Det vedlagte spørgeskema anviser forventet længde og form.

Der skal gennemføres i alt 4.800 face-to-face interviews fordelt med 300 interviews på hvert af de 16 feriesteder, og opgaven omfatter således følgende elementer:
1) Opstilling og kvalitetssikring af spørgeskema efter udkast fra Ordregiver, opsætning af skemaet til gennemførelse af interviews.
2) At gennemføre minimum det opstillede antal face-to-face interviews på hvert feriested på centrale opholdssteder for turisten i feriestedet efter nærmere anvisning fra Ordregiver.
3) Kvalitetssikre data fra dataindsamlingen.
4) Levering af tabelrapport og rådata i Excel.
5) Analyse og rapportering af data.

Det er et krav, at der gennemføres højst ét interview pr. rejsegruppe, defineret som personer, som har fælles økonomi under opholdet, og at interviewene indsamles over minimum fire dage pr. feriested fordelt hen over perioden juli-august. Respondenten skal være minimum 15 år og ikke være interviewet tidligere som led i samme undersøgelse.

Interviewene skal derudover dække både danske og udenlandske gæster, som opfylder kriteriet om at være ”turist” (jf. definitionen nedenfor). Der tilstræbes en fordeling mellem danske og udenlandske gæster ud fra specificerede krav og kvoter i henhold til estimering af gæstesammensætningen på de respektive feriesteder. En cirka fordeling aftales nærmere mellem Ordregiver og den valgte konsulent.

I tillæg hertil orienterer Tjenesteyderen hver uge via mail Ordregiveren om fremdriften i dataindsamlingen i form af oplysninger om antal opnåede interviews pr. feriested.


Delopgave 2: Dashboard – onlinerapportering
Tilbudsgiver skal tilbyde en løsning så hvert feriested og Ordregiver får adgang til et online dashboard, hvor de løbende kan følge resultater af udvalgte besvarelser fra interviewundersøgelsen. Dashboard skal opdateres med nye interviews på ugebasis. I samme dashboard-løsning skal det være muligt at kunne genere rapporter (fx i Excel og PowerPoint) baseret på foreløbige resultater fra undersøgelsen – total set og på feriestedsniveau.

Opbygning af dashboard aftales nærmere mellem ordregiver og tilbudsgiver. Det skal som minimum indeholde resultater for det pågældende feriested, et nationalt gennemsnit samt andre udvalgte resultater. Det anses som en fordel, hvis tilbudsgiver har et etableret og gennemtestet system til online afrapportering samt med mulighed for løbende afrapportering.
Delopgave 3: Analyse og udarbejdelse af rapporter
Inden udgangen af september 2017 skal tilbudsgiver levere tabelrapport i Excel for undersøgelsens samlede resultater, evt. inklusiv relevante kryds, samt levering af rådata i Excel.
Tilbudsgiver skal derudover levere en rapport for hver af feriestederne på alle spørgsmål i undersøgelsen, herunder kodning af åbne besvarelser. Rapporten skal indeholde data på feriestedsniveau og andre relevante grupperinger efter nærmere aftale med ordregiver. Rapporten kan være generet fra dashboard sammenkoblet med de nødvendige tilpasninger, såsom kodning af åbne besvarelser og evt. relevante snit, som ikke nødvendigvis er defineret som indhold i dashboardet. Rapportens resultater skal ikke kommenteres.

Slutteligt udarbejdes en samlet rapport indeholdende en analyse af undersøgelsens samlede resultater på tværs af feriestederne samt hovedkonklusioner. Rapporten skal indeholde en kommentering af resultater på totalniveau, og hvor det er relevant en kommentering af resultaterne på feriestedsniveau. Derudover skal rapporten indeholde kommentering på udvikling på relevante parametre på tværs af gennemførte målinger med det formål at kunne se udvikling på centrale spørgsmål over tid. Slutteligt, skal hovedrapporten indeholde en fyldestgørende analyse af de åbne svar. Tilbudsgiver bedes komme med forslag til indhold og omfang (fokusområder og antal sider) på hovedrapporten i fremsendte tilbud. Rapporterne afleveres senest 2 måneder efter endt dataindsamling.


Delopgave 3: Analyse og udarbejdelse af rapporter
Inden udgangen af september 2017 skal tilbudsgiver levere tabelrapport i Excel for undersøgelsens samlede resultater, evt. inklusiv relevante kryds, samt levering af rådata i Excel.
Tilbudsgiver skal derudover levere en rapport for hver af feriestederne på alle spørgsmål i undersøgelsen, herunder kodning af åbne besvarelser. Rapporten skal indeholde data på feriestedsniveau og andre relevante grupperinger efter nærmere aftale med ordregiver. Rapporten kan være generet fra dashboard sammenkoblet med de nødvendige tilpasninger, såsom kodning af åbne besvarelser og evt. relevante snit, som ikke nødvendigvis er defineret som indhold i dashboardet. Rapportens resultater skal ikke kommenteres.

Slutteligt udarbejdes en samlet rapport indeholdende en analyse af undersøgelsens samlede resultater på tværs af feriestederne samt hovedkonklusioner. Rapporten skal indeholde en kommentering af resultater på totalniveau, og hvor det er relevant en kommentering af resultaterne på feriestedsniveau. Derudover skal rapporten indeholde kommentering på udvikling på relevante parametre på tværs af gennemførte målinger med det formål at kunne se udvikling på centrale spørgsmål over tid. Slutteligt, skal hovedrapporten indeholde en fyldestgørende analyse af de åbne svar. Tilbudsgiver bedes komme med forslag til indhold og omfang (fokusområder og antal sider) på hovedrapporten i fremsendte tilbud. Rapporterne afleveres senest 2 måneder efter endt dataindsamling.


OPTION – UDVIDELSE AF UNDERSØGELSEN MED OP TIL 10 FERIESTEDER
Opgaven indeholder en option om at udvide undersøgelsen med yderligere op til 10 feriesteder. Optionen indeholder gennemførelse af alle tre delopgaver i disse områder. Der tages udgangspunkt i 300 face-to-face interviews pr. yderligere feriested, dvs. op til 3.000 interviews totalt. Resultaterne inkluderes i afrapporteringer, jf. ovenfor.

Ordregiveren meddeler ved kontraktens underskrivelse, om optionen udnyttes – og i hvilket omfang.
For alle interviews gælder, at tilbudsgiver dækker alle udgifter tilknyttet gennemførelse og afrapportering af interviews, herunder opsætning af spørgeskema, rekruttering og transport.


BILAG
- Samlet opgavebeskrivelse
- Spørgeskemaudkast
- Rapporter fra 2015 (hovedrapport + eksempel på feriesteds-rapport)
Annonceret 25-04-2017 kl. 12.00
Deadline 29-05-2017 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Tjenesteydelser
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Ad 1) Følgende elementer indgår i evalueringen af prisen:
- Priserne for de udbudte tjenesteydelser, inkl. tilhørende option.
- Prisen for tjenesteydelsen, ekskl. option.
- Tilbudsgivers eventuelle forbehold, der vil blive kapitaliseret.

Ad 2) Følgende elementer indgår i evalueringen af kvaliteten:
- Indholdet i tilbuddet, bl.a. tilbudsgivers samlede opgaveforståelse, metodiske tilgang og konkrete forslag til løsning og afrapportering.
- Hvorvidt tilbudsgiver har detaljerede procedurer og redskaber for at sikre høj kvalitet og højt antal besvarelser i dataindsamlingen, herunder tekniske muligheder for spring i spørgeskemaer.
- Hvorvidt tilbudsgiver råder over teknisk materiel til brug for gennemførelse af undersøgelsen.
- Hvorvidt tilbudsgiver har procedurer for og erfaring med fyldestgørende og brugervenlig analyse af åbne svar.
- Hvorvidt tilbudsgiver har procedurer for rapportering af resultaterne, såvel i form af online-rapportering og i form af kommenterede rapport med konklusioner.
- Adgang til et etableret og brugervenligt online afrapporteringssystem (dashboard) med mulighed for individuelle tilpasninger ift. dataudtræk.

Ad 3) Følgende elementer indgår i evalueringen af leveringssikkerheden:
- Hvorvidt tilbudsgiver har detaljerede og troværdige planer og hjælpemidler for at opnå antallet af face-to-face interviews.
- Hvorvidt tilbudsgiver har detaljerede og troværdige planer og hjælpemidler for at udvide antallet af feriesteder og antallet af interviews (option).
- Hvorvidt tilbudsgiver har detaljerede og troværdige planer for tiltag ved manglende opfyldelse af antallet af interviews.

Ad 4) Følgende elementer indgår i evalueringen af kvalifikationerne hos allokerede medarbejdere:
- Erfaring hos allokerede medarbejdere med gennemførsel af face-to-face interviews, herunder indhentning af fyldestgørende åbne svar (det vil sige, at intervieweren prober ved behov, således at der arbejdes fokuseret på at indhente fyldestgørende besvarelser).
- Fordelingen på tilknyttede og ad hoc tilknyttede medarbejdere, der skal udføre interviewene.
- Hvorvidt tilbudsgiver har erfaring med at fremstille analyseresultater på en let tilgængelig og brugervenlig måde, i form af grafik og tekst. Tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation i form af et eller flere eksempler på præsentationer/afrapportering fra tidligere analyse.
- Anciennitet og erfaring på de nøglepersoner der bliver knyttet til opgaven. Tilbudsgiver bedes oplyse dette samt specificere medarbejdernes konkrete opgaver og ansvar ift. leverancens delelementer.
Dokumenter
Ordregiver DEN ERHVERVSDRIVENDE FONDE DANSK KYST- OG NATURT // CVR:36471271
Skønnet kontraktsum 600000 DKK
Udvælgelseskriterier 1) Pris: 15 pct.
2) Kvalitet: 30 pct.
3) Leveringssikkerhed: 25 pct.
4) Kvalifikationer hos de allokerede medarbejdere: 30 pct.
Adresse Skeelslundvej 99
9940
Aabybro
CPV kode 79342311-6 - Rundspørger i forbindelse med kundernes tilfredshed
71620000-0 - Analyse
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
SMV venligt Ja
Kontaktperson Henriette Mølgaard Hansen
Kontakt E-mail: hmh@kystognaturturisme.dk
Telefon: +45 28593937